Erfaren marketingprofil bliver ny direktør i Dansk Markedsføring

Den nyudnævnte direktør har i de seneste syv et halvt år været chef for marketing og brugeroplevelser i Velliv/Nordea Liv & Pension.
Brancheforeningen Dansk Markedsføring sætter navn på ny direktør. | Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix
Brancheforeningen Dansk Markedsføring sætter navn på ny direktør. | Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

Brancheforeningen Dansk Markedsføring, der bl.a. står bag udgivelsen af mediet Markedsføring, har fået ny adm. direktør i form af Lotte Bork Ferraro, skriver Markedsføring.

Hun har i de seneste godt syv år været chef for marketing og brugeroplevelser hos Velliv/Nordea Liv & Pension, har før det været tilknyttet bureauer som Brandhouse, McCann og Leo Burnett, og hun vil bruge sin erfaring til at styrke foreningen som bindeled mellem annoncører og bureauer, siger hun til mediet.

Adspurgt, om den økonomiske skude skal vendes for Dansk Markedsføring, efter at foreningen i sit seneste regnskab havde et underskud på lidt over 400.000 kr. efter flere år med overskud, svarer Lotte Bork Ferraro, at hun er helt tryg ved økonomien i foreningen, og at det virker, som om det er en sund organisation.

Hun siger, hun vil gå til opgaven med ”begejstring, ydmyghed og nysgerrighed,” og at hun til at starte med vil sætte sig grundigt ind i, hvordan tingene hænger sammen.

”Jeg skal forstå, undersøge og åbne hele maskinrummet,” siger den nyudnævnte direktør til Markedsføring, som tiltræder 1. juni.

Forhenværende direktør for foreningen Thomas Wahl blev opsagt af bestyrelsen tidligere på foråret. Det skete, fordi bestyrelsen vurderede, at der var brug for en ny direktør, der kan udvikle og udfordre organisationens strategi.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu