Story House Egmont i Sverige vil opkøbe konkurrenter

Selskabet tabte 34 mio. svenske kr. i omsætning sidste år.
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Story House Egmont i Sverige tabte 34 mio. svenske kr. i omsætning sidste år. Det skriver Dagens Media på baggrund af magasinhusets årsregnskab. Story House Egmont er, som navnet indikerer, ejet af den danske Egmont-koncern.

Omsætningen for Story House Egmont i Sverige landede således på 1,037 mia. svenske kr. svarende til cirka 700 mio. kr.

Driftsresultatet, ebit, landede på 64 mio. svenske kr. mod 99 mio. i 2022.

”Det er et lavere resultat, og vi taber lidt i omsætning, men vi klarer os stadig ganske godt og sætter meget fokus på at drive forretningen så effektivt, som vi kan,” siger adm. direktør i Story House Egmont i Sverige, Per Kjellander, til Dagens Media.

Han forklarer, at både løssalget og annonceomsætningen er faldet, omend der var vækst i det digitale annoncessalg. Ambitionen er at få selskabet til at vokse i år gennem opkøb.

”Vi tror på, at print bliver ved i mange år fremover, og at det bliver en stærk forretning, der fortsat vil nå mange mennesker. Vi vil gerne blive større, opkøbe konkurrenter og andre spillere. Det, tror jeg, vil være muligt i de kommende år,” siger han til Dagens Media.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu