Bureau afviser kritik af Airtox-reklame på Børsen

Eyemedia, der står bag ophængning af stilladsreklamen på Børsen-bygningen, er uenig i, at reklamen skulle være ulovlig.
Ifølge Eyemedia har bureauet tidligere fået tilsagn om, at Airtox-reklamens størrelse er inden for reglerne, og bureauet har det seneste år eksekveret reklamer på den størrelse på samme stilladsbygning p Børsen. Derfor svarede Eyemedia tilbage, at bureauet mente, at kommunen var forpligtet af tidligere tilsagn og reklamen på Børsen derfor ikke var ulovlig. | Foto: Thomas Traasdahl
Ifølge Eyemedia har bureauet tidligere fået tilsagn om, at Airtox-reklamens størrelse er inden for reglerne, og bureauet har det seneste år eksekveret reklamer på den størrelse på samme stilladsbygning p Børsen. Derfor svarede Eyemedia tilbage, at bureauet mente, at kommunen var forpligtet af tidligere tilsagn og reklamen på Børsen derfor ikke var ulovlig. | Foto: Thomas Traasdahl

Ekstra Bladet kunne i sidste uge fortælle, at reklamebureauet bag den store stilladsreklame for Airtox på Børsen-bygningen havde fået påbud fra Københavns Kommunes Teknik- og Miljøforvaltning om at tage den ned, dagen før Børsen brød i brand. Dermed skulle reklamen have været ulovlig. Men det afviser René Wolder, ejer af Eyemedia, der har formidlet reklamen mellem Dansk Erhverv og Airtox, skriver Markedsføring.dk.

“Vi mener ikke, at reklamen var ulovlig,” siger René Wolder til Markedsføring og tilføjer, at nye regler på området har været gældende siden 2023, men at kommunen den 10. april skulle have meddelt bureauet, at den ikke ville acceptere reklamens størrelse længere - den skulle være mindre - og reklamen derfor skulle tages ned. 

Ifølge Eyemedia har bureauet tidligere fået tilsagn om, at reklamens størrelse er inden for reglerne, og bureauet har det seneste år eksekveret reklamer i en tilsvarende størrelse på samme stilladsbygning. Derfor svarede Eyemedia tilbage, at bureauet mente, at kommunen var forpligtet af tidligere tilsagn.

Da Eyemedia så 15. april får påbud fra kommunen om at fjerne reklamen, når bureauet det ikke, inden branden bryder ud morgenen efter, fortæller René Wolder til Markedsføring.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu