Annoncører måler onlineannoncer for sent
Meget få virksomheder får det optimale ud af deres annoncer online, lyder det ifølge konsulentvirksomheden Accenture. Det skriver Berlingske.
Op mod 10 pct. af annoncerne bliver samtidig placeret på skæve tidspunkter af døgnet og op mellem 10 og 20 pct. af bannervisningerne er på nogle hjemmesider foretaget af robotter, har Accenture målt. Nordisk ansvarlig for Accenture Interactive Mattias Boman opfordrer derfor de danske annoncører til at komme på omgangshøjde med andre lande.
”Forbrugerne har flyttet sig, så i stedet skal annoncørerne prioritere måling – tracking – af deres onlineannoncer i realtid frem for kun ved kampagnens afslutning, så kampagnen kan justeres med det samme, hvis den ikke rammer de rigtige målgrupper eller kanaler,” siger han til Berlingske.
Relaterede artikler
GroupM boykotter køb på åbne Ad Exchanges
For abonnenter
Netmedier vil gøre op med klikmani
For abonnenter