Annoncører måler onlineannoncer for sent

Op mod halvdelen af annoncørernes onlinebudget ryger, fordi der mangler kontrol med kampagnernes kanaler og målgruppe, lyder det fra Accenture Interactive.

Meget få virksomheder får det optimale ud af deres annoncer online, lyder det ifølge konsulentvirksomheden Accenture. Det skriver Berlingske.

Op mod 10 pct. af annoncerne bliver samtidig placeret på skæve tidspunkter af døgnet og op mellem 10 og 20 pct. af bannervisningerne er på nogle hjemmesider foretaget af robotter, har Accenture målt. Nordisk ansvarlig for Accenture Interactive Mattias Boman opfordrer derfor de danske annoncører til at komme på omgangshøjde med andre lande.

”Forbrugerne har flyttet sig, så i stedet skal annoncørerne prioritere måling – tracking – af deres onlineannoncer i realtid frem for kun ved kampagnens afslutning, så kampagnen kan justeres med det samme, hvis den ikke rammer de rigtige målgrupper eller kanaler,” siger han til Berlingske.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu