Danske Medier har aflyst prisuddeling

Der var ikke nok indstillinger til prisuddelingen.
Foto: Kim Nielsen/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Kim Nielsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Der er ikke blevet tildelt priser til brancheorganisationen Danske Mediers ellers årlige uddeling af Design- og innovationspriser, fordi feltet af indstillinger til priser var for småt. Det skriver Journalisten.

Prisuddelingen, som anpriser visuelle præstationer i ”kreative og innovative medieproduktioner,” havde fået 25 indstillinger i alt, og det var færre end en vedtaget minimumsgrænse sat for at undgå at aktivere en jury på et for tyndt grundlag, fortæller vice adm. direktør hos Danske Medier, Marianne Bugge Zederkof til Journalisten.

”Det var herunder ikke muligt at opnå et tilstrækkeligt bredt kandidatfelt og den ønskede balance i fordelingen af indstillinger indenfor de fire forskellige kategorier,” skriver hun til fagmediet.

Planen var at uddele priser i for bedste dataformidling, kommerciel kreativitet, fascinerende fortælling og årets innovative design. Tidligere vindere tæller fx Teknologiens Mediehus, som havde udviklet en klippekortmodel, hvor abonnenter på ét af husets nichemedier kunne få adgang til andre mediers artikler via klip.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu