Analyseinstitut spår nedgang på annoncemarkedet i 2023

Den samlede annonceomsætning i Danmark vil gå i negativ retning i 2023 som konsekvens af den økonomiske udvikling i samfundet, forventer det nordiske analyseinstitut IRM. Med udgangen af 2022 ser det dog ud til, at markedet sætter ny rekord.
Madeleine Thor, adm. direktør i IRM. | Foto: PR / IRM
Madeleine Thor, adm. direktør i IRM. | Foto: PR / IRM

Det danske annoncemarked ser ind i en ny periode med nedgang og fald i annoncesalget. Det spår det nordiske institut for reklame- og mediestatistik, IRM, i en ny prognose, som instituttet netop har offentliggjort.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu