Annoncemarkedet kom stærkt tilbage i 2021
Totalmarkedet for annoncer havde en vækst på 10-15 pct. i 2021 ifølge tal fra Kantar Gallup, og udsigterne for 2022 er også forsigtigt positive. Væksten fordeler sig dog ujævnt med digitalt som den store vinder og nu med en markedsandel på 60 pct.
![Foto: Thomas Borberg](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13591599.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7j0n2s96hte7tyr3d4c.jpg)
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST
Efter et turbulent 2020 med et fald på 5 pct. grundet pandemien havde annoncemarkedet et fint 2021 og slutter året på niveau med 2019. Det viser tal fra Kantar Gallup Adfacts, der i skrivende stund har målt perioden januar-november 2021.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.