Annoncemarkedet kom stærkt tilbage i 2021

Totalmarkedet for annoncer havde en vækst på 10-15 pct. i 2021 ifølge tal fra Kantar Gallup, og udsigterne for 2022 er også forsigtigt positive. Væksten fordeler sig dog ujævnt med digitalt som den store vinder og nu med en markedsandel på 60 pct.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

Efter et turbulent 2020 med et fald på 5 pct. grundet pandemien havde annoncemarkedet et fint 2021 og slutter året på niveau med 2019. Det viser tal fra Kantar Gallup Adfacts, der i skrivende stund har målt perioden januar-november 2021.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu