Prognose spår om kraftig annoncevækst for online video og biografer i 2022

Der vil blive kastet stadig større summer efter alle slags digitale annoncer i Danmark 2022. Mens markedet for traditionelle tv-reklamer forventes at trække sig sammen, vil en stadig stigning på streamingannoncer veje op, lyder prognose.
Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix

Det danske annoncemarked kom på benene og tilbage i topform i 2021 med en samlet omsætning på over 15 mia. kr. efter at være slået omkuld af corona-chokbølgerne i 2020 – og væksten vil holde nogenlunde tempo i 2022. Sådan lyder den overordnede prognose fra svenske Institut för Reklam- og Mediestatistiks (IRM), som MediaWatch tidligere har noteret.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu