Berlingske Media og Concept X indgår aftale om salgspartnerskab fra sommer

Fra juni kan udvalgte bureau købe sig adgang til Berlingskes digitale annoncepladser gennem medienetværket Concept X. Senere vil de to parter komme med selvbetjeningsløsning.
Jens Holm, adm. direktør hos Concept X, og Lisbet Røge Jensen, kommerciel direktør i Berlingske Media har både et salgspartnerskab og fælles planer om en ny selvbetjeningsløsning klar til kampen om annoncekronerne.
Jens Holm, adm. direktør hos Concept X, og Lisbet Røge Jensen, kommerciel direktør i Berlingske Media har både et salgspartnerskab og fælles planer om en ny selvbetjeningsløsning klar til kampen om annoncekronerne.

Fra juni bliver mulighederne for annoncører til at købe annonceplads hos Berlingske Medias fire udgivelser Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvester udvidet.

Det sker, når udvalgte mediebureauer kan få adgang til mediernes inventory, altså deres digitale reklamepladser, gennem medienetværket Concept X, oplyser parterne i en pressemeddelelse onsdag.

Salgsaftalen, der er supplement til de kanaler, som Berlingske Medias medier bruger i dag, er første trin i et partnerskab med Concept X.

Samarbejdet vil blive kaldt Trusted Web og vil til efteråret komme med andet trin, når en selvbetjeningsløsning efter planen skal åbnes for flere bureauer og annoncører.

I pressemeddelelsen onsdag kaldes projektet ”Danmarks største kommercielle alternativ” til globale platforme som Googles og Metas.

Parterne spiller i pressemeddelelsen på, at deres samarbejde skal tilbyde ”et sikkert, troværdigt og transparent dansk alternativ” til de globale techselskabers annonceplatforme.

”Vi tror ganske enkelt på, at vi i et udfordret annoncemarked står stærkere, når vi står sammen. Vi har vores ejere, DPG Media, i ryggen, og de har lavet samme øvelse i Belgien og Holland - med succes,” siger Berlingske Medias kommercielle direktør, Lisbet Røge Jensen, i pressemeddelelsen onsdag.

Også Concept X’s adm. direktør, Jens Holm, beskriver projektet som et forsøg at på lave et ”transparent og brand-sikkert alternativ” til de store techselskabers platforme.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu