Nabolandenes aviser bløder annoncekroner - men er mindre afhængige af dem

Digitalt annoncemarked 2020: Norske og svenske medier står i en lige så heftig kamp mod faldende annonceindtægter som de danske - men situationen er alligevel anderledes i nabolandene, som med årene er lykkedes med at blive mere afhængige af abonnenter end af annoncører.
Foto: Carsten Rehder/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Carsten Rehder/AP/Ritzau Scanpix

Ligesom i Danmark har norske og svenske mediehuse tabt en stor del af annonceomsætningen de seneste år. Indtægterne fra printannoncer er dykket i et tempo, som de digitale annonceindtægter ikke har kunnet kompensere for.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu