Nabolandenes aviser bløder annoncekroner - men er mindre afhængige af dem
Digitalt annoncemarked 2020: Norske og svenske medier står i en lige så heftig kamp mod faldende annonceindtægter som de danske - men situationen er alligevel anderledes i nabolandene, som med årene er lykkedes med at blive mere afhængige af abonnenter end af annoncører.
![Foto: Carsten Rehder/AP/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11942574.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20130608-131415-pf-1920x1079we.jpg)
Ligesom i Danmark har norske og svenske mediehuse tabt en stor del af annonceomsætningen de seneste år. Indtægterne fra printannoncer er dykket i et tempo, som de digitale annonceindtægter ikke har kunnet kompensere for.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.