7-Eleven siger farvel til kommunikationschef med grøn opgave efter et år

Tidligere tv-vært og CSR-direktør i Salling Group, Annette Juhler Kjær, stopper efter godt et år som chef for CSR og kommunikation i 7-Eleven. Ny kommunikationschef er udpeget internt. 
Annette Juhler Kjærs forlader 7-Eleven efter "årsprojekt" og stillingen nedlægges, oplyser kæden. | Foto: Miklos Szabo/7-eleven/PR
Annette Juhler Kjærs forlader 7-Eleven efter "årsprojekt" og stillingen nedlægges, oplyser kæden. | Foto: Miklos Szabo/7-eleven/PR

Godt et år efter den tidligere tv-vært og CSR-direktør i Salling Group, Annette Juhler Kjær, blev hentet til 7-Eleven har hun forladt stillingen igen.

Det skriver hovedpersonen selv i et opslag på Linkedin.

”Det har været en fantastisk opgave at rykke med det grønne og det vildeste årsprojekt hos 7-Eleven,” skriver Annette Juhler Kjær, der uddyber, at hun nu genoptager sit tidligere arbejde som selvstændig rådgiver med firmaet Juhlers.com. 

Annette Juhler Kjær blev i februar sidste år præsenteret som ny chef for kommunikation, CSR og Public Affairs i 7-Eleven med en hovedopgave i at rykke kæden ”endnu stærkere på den grønne, og bæredygtige agenda”, lød det dengang fra adm. direktør i 7-Eleven, Jesper Østergaard. 

Ifølge kæden, der er en del af den norske Reitan-koncern, der også står bag Rema 1000, bliver stillingen nu lagt ned og ansvaret for kommunikation lagt ind under marketingafdelingen. 

”Rollen vil ikke blive genbesat. Tine Gutfelt overtager ansvaret for Kommunikation og er dermed 7-Eleven Danmarks Marketing- og Kommunikationschef,” oplyser Maria Gervig, der er kommerciel direktør i 7-Eleven, i en skriftlig kommentar til DetailWatch.

Fortsætter grønt fokus

Hun uddyber, at der som udgangspunkt var aftalt et års samarbejde med Annette Juhler Kjær, og at selskabet er glade for resultaterne, der er blevet skabt i den tid, hvor kæden bl.a. har indledt samarbejder med flere små fødevareproducenter som Bælg, der producerer kikærtebaserede snacks og har sat et mål om at reducere madspildet med 20 pct. frem mod 2026.

Maria Gervig afviser samtidig, Annette Juhler Kjærs afgang betyder, at den grønne dagsorden nu neddrosles.

”7-Elevens fokus på den grønne agenda er forankret i hele virksomheden – ikke blot i en enkelt stilling. Vores fokus på bæredygtighed er startet længe før sidste år og vil selvfølgelig være en helt central del af vores forretning fremadrettet,” siger hun.

7-Eleven løftede sidste år salget af kaffe, croissanter, babybites og anden mad på farten til nye højder i Danmark. Kæden offentliggør ikke omsætning, men havde ifølge selskabet en toplinjevækst på 6,2 pct. til 2,7 mia. kr., mens driftsindtjeningen steg fra 48,9 mio. kr. i 2022 til 88,4 mio. kr. i 2023.

Denne artikel er leveret af MediaWatchs søstermedie DetailWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu