Nationalmuseet udnævner mediechef og hyrer ny kommunikationschef

Pressechef i Verdensnaturfonden bliver ny kommunikationschef på Nationalmuseet, der samtidig har udpeget chef for ny medieafdeling.
Ny kommunikationschef Cecilie Weinholt-Ludvigsen og ny mediechef Jacob Frische sammen med museumsdirektør Rane Willerslev (th) | Foto: Rikke Caroline Carlsen, Nationalmuseet
Ny kommunikationschef Cecilie Weinholt-Ludvigsen og ny mediechef Jacob Frische sammen med museumsdirektør Rane Willerslev (th) | Foto: Rikke Caroline Carlsen, Nationalmuseet

Nationalmuseet omrokerer i kommunikationsafdelingen og henter ny kommunikationschef fra WWF Verdensnaturfonden. Det oplyser museet i en pressemeddelelse.

Ny kommunikationschef bliver Cecilie Weinholt-Ludvigsen, der kommer fra en stilling som pressechef i WWF Verdensnaturfonden. Hun har tidligere været presserådgiver for Martin Lidegaard (R), da han var klima- og energiminister (2011-2014), og været journalist i DR.

Samtidig har museet etableret et nyt mediehus, Vores Tid, som museets hidtidige kommunikationschef Jacob Frische fremover skal stå i spidsen for. Mediehuset skal ifølge meddelelsen være museets digitale hub ud mod omverden og udkomme med bl.a. video, webdoks og podcasts samt de radioprogrammer, Nationalmuseet producerer til Radio Loud som en del af partnerkredsen bag kanalen.

"Med et endnu større fokus på at engagere mange flere danskere vil Nationalmuseet hjælpe med at forstå verden omkring os bedre. Kommunikation er en helt central disciplin her, og derfor er jeg glad for, at vi har opprioriteret området – både med skabelsen af vores nye mediehus "Vores Tid", og med ansættelsen af vores nye kommunikationschef," siger direktør for Nationalmuseet, Rane Willerslev i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu