Hvem skal aviserne sælge netnyheder til?

Forskning viser, at  de unge læsere er en god og en dårlig nyhed for netaviserne med betalingsmure, skriver ph.d. Aske Kammer.
Aske Kammer, ph.d., ekstern lektor

Efter lang tids forberedelse har Politiken i dag trykket på knappen og rejst en betalingsmur omkring deres netavis, Politiken.dk. Dermed er indholdet på de fleste store danske netaviser nu –  i varierende grad - låst inde, ude af rækkevidde for alle os, der ellers har nydt godt af den gratis adgang til online-nyheder siden netavisernes gennembrud i Danmark i sidste halvdel af 1990’erne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu