Facebook er med til at udbrede danske mediers journalistik, men brugerne er allermest optaget af andet indhold på platformen, skriver Facebooks to nordiske chefer i dette debatindlæg, efter topchefer for seks af landets største mediehuse onsdag efterspurgte regulering af techgiganter.
Traditionelle medier er langt vigtigere end nye digitale kanaler for brugere, der vil orientere sig politisk, skriver head of insights fra IUM, Troels Beck, der her forsøger at indkredse hvorfor.
Trods lukningen af Vice, endnu et dansksproget journalistisk medie målrettet unge, er der gode grunde til at fortsætte jagten på yngre målgruppers engagement, selvom sporene skræmmer, skriver Aslak Gottlieb.
Der er en markant forskel på kontrollen med public service-medier i Sverige og i Danmark, som er vigtig for forståelsen af kontrovers om svenske SVT's afstandtagen til Sverigedeomkraterna i svensk valgduel, skriver Erik Nordahl Svendsen.
Hvordan sikrer vi medieinnovation i Danmark? Det må og skal være et af de spørgsmål, der trænger sig allermest på for danske mediepolitikere, skriver iværksætteren bag mediet Sciencereport, Tor Arnbjørn, i debatten.
Tiden er løbet fra den liberale tro på markedet, når det gælder medieverdenen, og her bør politikerne være mere optagede af TV 2 end besparelser på DR, skriver Finn Graversen i et indlæg.
Hvis kulturminister Mette Bock (LA) vil andet end at skære i DR, bør hun også give mandat til en kommende formand til at sætte nyt hold, hvis opgaven med at genopfinde DR skal løftes efter regeringens besparelser, skriver Finn Graversen.
Der vil komme flere reklamer på udvalgte streamingtjenester, flere tjenester vil få lavere priser, og premierefilm kan få sin egen tjeneste. Sådan lyder nogle af spådommene fra IUM om de kommende års danske streamingmarked.
Google og Facebook udgør en større trussel mod dansk medieøkonomi end streamingtjenester og henter så store penge ud af det danske mediemarked, at det kalder på politisk handling, skriver Finn Graversen i debatten.
Medierne kan vinde på troværdighedskontoen ved at åbne sig om deres journalistiske metoder, mener Esben Ørberg, der har udarbejdet koncept om et redaktionelt PS.
Danskernes ønsker og krav til de forskellige tv-distributører er skarpere end nogensinde før, og det tvinger distributørerne til at tænke i nye tv-pakker. Men er pakkerne vejen frem, spørger mediechef i analysehuset Wilke her.
Dennis Christensen, leder af DR Medieforskning, mener, at en overset pointe i debatten om udenlandske medieplatforme er deres priser – og befolkningens opfattelse af, hvad der er en rimelig pris for et medie.
Google og Facebook banker de danske medier på annoncemarkedet, men presser også andre dele værdikæden, viser ny rapport, der lægger op til mere samarbejde - også med mediebureauer, skriver Finn Graversen, tidl. chef for Bureaubiz.
Anders Blauenfeldt, digital direktør på TV 2, mener, at ordet "streaming" giver anledning til begrebsforvirring, og giver i dette indlæg sit bud på en fælles brug af ordet.
Næste medieforlig bør sætte penge af til at lære danskerne at bruge levende billeder og lyd på tv, skriver redaktør på Kanal Hovedstaden, der selv har et bud på at styrke borgerinddragelsen.
Fra lanceringen af magasinsuccesen "Mogensen & Kristiansen" har TV 2 News lagt linjen for mediernes politiske dækning, men tiden kalder på reform og nytænkning, mener Michael Dyrby.
Hvis DR's generaldirektør skal styre DR sikkert i land i et mediepolitisk hav i oprør, kræver det bl.a. mod til at åbne DR og sikre huset større folkelig opbakning, skriver Olav Skaaning Andersen.