Debat om "reklamer nej tak"-ordning blusser op på ny
I et åbent brev opfordrer bl.a. Coop og Dansk Industri politikerne til at genoptage arbejdet med at få ændret den såkaldte "reklamer nej tak"-ordning til en "ja tak"-ordning. Det vil få store konsekvenser for de lokale ugeaviser, advarer Danske Medier. Regeringen og Venstre er skeptiske.
![Foto: Jonas Pryner Andersen/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13753475.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7jte0y0l12b19big9keu.jpg)
Den nuværende ordning, hvor man som borger aktivt skal frasige sig reklamer i postkassen, hvis man ikke vil modtage dem, bør få ændret fortegn, så det bliver et aktivt tilvalg at få de adresseløse forsendelser.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.