Virksomheder nægter at lægge annoncer op ad artikler om George Floyd
For at undgå at reklamere i forbindelse med tragedier, vil virksomheder ikke have deres annoncer liggende omkring artikler knyttet til Black Lives Matter-bevægelsen, rapporterer Wall Street Journal.
![Foto: Todd Plitt/AP/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12283543.ece/ALTERNATES/schema-16_9/19960903-154902-pf-1892x1066we.jpg)
Flere virksomheder vil ikke have sine annoncer i nærheden af artikler, der nævner Black Lives Matter-bevægelsen eller ofre af politivold som George Floyd eller Breonna Taylor. Det har bl.a. den amerikanske shoppingkæde Target og den amerikanske tv-kanal MTV meldt til flere online nyhedsmedier ifølge The Wall Street Journal.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.