Virksomheder nægter at lægge annoncer op ad artikler om George Floyd

For at undgå at reklamere i forbindelse med tragedier, vil virksomheder ikke have deres annoncer liggende omkring artikler knyttet til Black Lives Matter-bevægelsen, rapporterer Wall Street Journal.
Foto: Todd Plitt/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Todd Plitt/AP/Ritzau Scanpix

Flere virksomheder vil ikke have sine annoncer i nærheden af artikler, der nævner Black Lives Matter-bevægelsen eller ofre af politivold som George Floyd eller Breonna Taylor. Det har bl.a. den amerikanske shoppingkæde Target og den amerikanske tv-kanal MTV meldt til flere online nyhedsmedier ifølge The Wall Street Journal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu