Stampen Media forbedrer resultat i første kvartal

Den svenske mediekoncern Stampen Media forbedrede resultatet i første kvartal, selv om annonceomsætningen på print faldt med 30 pct.
Stampen Media ejer en lang række lokal- og regionalmedier i Sverige. | Foto: Miriam Dalsgaard / Ritzau Scanpix
Stampen Media ejer en lang række lokal- og regionalmedier i Sverige. | Foto: Miriam Dalsgaard / Ritzau Scanpix

På trods af et faldende annoncemarked på print lander svenske Stampen Media et resultat på 23 mio. svenske kroner - svarende til 14,6 mio. kr. - i første kvartal af 2024. En fremgang på 14 mio. svenske kroner ift. året før.

Det skriver Stampen Media i en pressemeddelelse.

”Vores transformation med en klar strategi mod en fuldt digital forretningsmodel påvirker indtægterne, men reducerer samtidig omkostningerne betydeligt, da vi fortsætter med at strømline vores papirforretning,” fortæller adm. direktør i Stampen Media Johan Hansson i pressemeddelelsen.

Væksten er især drevet af en stigende digital omsætning i første kvartal af 2024, hvor den digitale opslagsomsætning steg med 24 pct., og den digitale annonceomsætning steg med fem pct. 

På print er historien en anden, hvor annonceomsætningen faldt med 30 pct. bl.a. som resultat af færre printudgivelser. 

Stampen Media udgiver en lang række lokal- og regionalmedier i Sverige. Koncernen er ejet af Polaris Media, som den norske koncern Schibsted ejer aktiemajoriteten i.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu