Medie: Spotify skruer ned for videosatsning

På trods af en stor millioninvestering i videoindhold har streamingtjenesten Spotify i al stilhed skruet ned for sin satsning på levende billeder.
Foto: PR/Spotify
Foto: PR/Spotify

Halvandet år efter Spotify i maj 2015 præsenterede en storstilet satsning på videoindhold med partnere som BBC, ESPN og Comedy Central, har streamingtjenesten ladet en række aftaler med indholdspartnere løbe ud. Det skriver Breakit.

Blandt de oprindelige indholdsleverandører var Aftonbladet, som overfor Breakit bekræfter, at man ikke længere distribuerer indhold til Spotifys brugere.

"Tjenesten blev lanceret med bulder og brag, hvor vi var med fra begyndelsen og leverede indhold. Men de (Spotify, red.) har ikke rigtig promoveret funktionen, kan man sige. Det føles mere som om, at den stadig er i beta," siger Niclas Bergström, product manager hos Aftonbladet TV, til Breakit.

Spotify har ifølge Breakit investeret op imod 500 mio. svenske kr. (383 mio. kr.) i satsningen på videoindhold, men så godt som alle partneraftaler i dag blevet afsluttet, skriver mediet.

Streamingtjenesten ønsker ikke at oplyse, hvilke videoleverandører man har en aftale med, men Spotify fastholder overfor Breakit, at man fortsat er dedikeret til videoindhold.

Twitter og Spotify blev delvist slået ud af netangreb 

Spotify vokser til næststørste medievirksomhed i Sverige 

Spotify kaster sig ud i videoreklamer 

Apple vil lave eget tv-show 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu