Politiken sætter en fjerdedel af banneromsætning på spil med farvel til programmatisk salg

En del af omsætningen fra bannerannoncer kan falde væk på kort sigt, men Politiken satser på vækst på den lange bane ved at droppe programmatisk salg. Flere kvalitetsparametre kommer til at fylde mere, lyder det fra annoncedirektør.
Thomas Røn Larsen, annoncedirektør, Politiken. | Foto: PR
Thomas Røn Larsen, annoncedirektør, Politiken. | Foto: PR

Politiken siger farvel og tak til programmatisk salg af bannerannoncer og vil give annoncører sikkerhed for, at deres budskaber bliver set af brugere, der klikker sig forbi Politiken.dk.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu