Medstifter og chefredaktør køber Quartz af japansk medieselskab

Faldende omsætning kombineret med coronakrise har fået japansk medieselskab til at sælge erhvervsmediet Quartz blot to år efter opkøb.
Yusuke Umeda er adm. direktør i Uzabase, som efter to års ejerskab har solgt Quartz. | Foto: Yuri Kageyama/AP/Ritzau Scanpix
Yusuke Umeda er adm. direktør i Uzabase, som efter to års ejerskab har solgt Quartz. | Foto: Yuri Kageyama/AP/Ritzau Scanpix

Det japanske medieselskab Uzabase købte i 2018 erhvervsmediet Quartz for 86 mio. dollars svarende til ca. 540 mio. kr., men mediet kommer allerede nu på nye hænder igen. Det skriver The Wall Street Journal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu