Japansk medievirksomhed køber Quartz

Den japanske medievirksomhed Uzabase har netop købt erhvervsmediet Quartz for at udvide uden for Asien.
Yusuke Umeda, stifter og co.-adm. direktør i Tokyo-baserede Uzabase. | Foto: ritzau/Scanpix/Yuri Kageyama
Yusuke Umeda, stifter og co.-adm. direktør i Tokyo-baserede Uzabase. | Foto: ritzau/Scanpix/Yuri Kageyama

Mellem 75 mio. dollar og 110 mio. dollar vil den japanske erhvervsmedievirksomhed Uzabase betale for erhvervsmediet Quartz, afhængigt af Quartz' finansielle præstation i resten af 2018, ifølge virskomhedens nuværende ejer Atlantic Media. Det skriver Quartz selv.

Uzabase har base i Tokyo og er stiftet af to tidligere investeringsbankmænd fra UBS og en teknologikonsulent. Den stiftende chefredaktør Kevin J. Delaney og udgiver Jay Lauf bliver co. adm. direktører for Quartz, og de vil rapportere til Yusuke Umeda, som er en af Uzabases stiftere.

Det japanske selskab har "vendt sig mod Quartz for at drive sin ekspansion uden for Asien, med særligt øje på abonnementstilbud," fortalte de to co. adm. direktører ifølge Quartz i et notat til medarbejderne i går mandag og tilføjede:

"Vi forventer, at den største vækstkilde i Quartz' næste kapitel vil komme fra læserindtægter."

Der er ikke planlagt fyringer i forbindelse med opkøbet, skriver Quartz.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu