Jysk Fynske vil kræve betaling fra læsere på nettet der afviser cookies
Flere og flere brugere siger nej tak til cookies på Jysk Fynske Mediers digitale udgivelser, efter ny samtykkeboks er rullet ud. Det skader annonceforretningen, og mediehuset vil nu have brugere, der afviser cookies, til at bidrage til forretningen på anden vis og betale for tracking-fri adgang i stedet.
!["I gennemsnit er det lidt over 30 pct. af brugerne, der siger "nej" til cookies," fortæller Richard Wraae fra Jysk Fynske Medier. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12395579.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7c83t3pqt3q1idlp7vf.jpg)
Hvis man som læser af Jysk Fynske Mediers netaviser i fremtiden afviser cookies, kræver mediekoncernen, at brugerne betaler på andre måder end med den cookiebaserede data, der hidtil har dannet grundlaget for den gratis del af netmedierne.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.