Medie: Mediers indtægter fra videoannoncer falder i takt med boykot af Facebook
Mens flere virksomheder har sat annoncer på Facebook på pause, oplever medieudgivere faldende indtægter fra videoannoncer på det sociale medie. Det er uvist, om annonceboykot er den eneste årsag til den negative udvikling.
![Foto: Jon Nazca/Reuters/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12290364.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20200602-202044-5-1920x1080we.jpg)
Medier oplever videoannonceindtægterne falde på Facebook, i takt med at flere annoncører har boykottet det sociale medie i forbindelse med "Stop Hate for Profit"-kampagnen, der kritiserer Facebook for ikke at gøre nok for at slå ned på hadsk tale og racisme på platformen. Det skriver Digiday.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.