Nordiske Facebook-brugere får mulighed for at begrænse datadeling med annoncører
Værktøj fra Facebook, der blev sat i søen i sommeren 2019, kommer nu til Norden og skal give brugerne bedre muligheder for at styre, hvilke data der bliver brugt til målrettet annoncering på platformen.
![Foto: Thomas White/Reuters/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11903138.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20200109-120101-1-1920x1080we%2520(1).jpg)
Facebook-brugere i Norden skal have mere hånd i hanke med, hvilke data der ligger til grund for de annoncer, som brugerne præsenteres for på det sociale medier. Til formålet har Facebook udviklet et værktøj, der nu rammer nordiske brugere, oplyser selskabet i en meddelelse.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.