Annoncørernes dilemma: Monopol er skidt, men Google er nemt
Digitalt annoncemarked 2020: Udenlandske techkoncerner får i stigende grad del i danske annoncekroner, og det på trods af, at det på lang sigt kan få negative konsekvenser for annoncørerne. "Man går i egomode og tænker på sin egen marketingplan," lyder det fra annoncørforening. Nye initiativer fra danske medier kan skubbe til udviklingen.
![Foto: Ivan Riordan Boll/AP/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11894766.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20160716-004642-pf-1920x1080we.jpg)
Danske annoncørers penge er i løbet af de seneste år strømmet ud af landet til selskaber som Google og Facebook. Et hårdt stød for især dagbladene, som har tabt store markedsandele på den bekostning. Men hvad kommer det egentlig annoncørerne ved?
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.