Forskerteam skal afdække influenceres påvirkning af mediebrugerne
Influenceres magt og indflydelse bliver fokus for nyt forskningsprojekt, som lektor på SDU har skudt i gang med støtte fra Politiken-Fonden.
![Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11888914.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20200114-174448-A-1920x1078we.jpg)
Influencere når ud til store dele af befolkningen via sociale medier og konkurrerer om brugernes opmærksomhed på linje med etablerede medier. Derfor vil et nyt forskningsprojekt undersøge, hvordan unge mediebrugere forholder sig til influencere og deres budskaber sammenlignet med mediernes.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.