Forskerteam skal afdække influenceres påvirkning af mediebrugerne

Influenceres magt og indflydelse bliver fokus for nyt forskningsprojekt, som lektor på SDU har skudt i gang med støtte fra Politiken-Fonden.
Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Influencere når ud til store dele af befolkningen via sociale medier og konkurrerer om brugernes opmærksomhed på linje med etablerede medier. Derfor vil et nyt forskningsprojekt undersøge, hvordan unge mediebrugere forholder sig til influencere og deres budskaber sammenlignet med mediernes.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu