TV-selskaber skærper jagt på nyt programguld

TV3 og TV 2 har sat millioner ind på fødselshjælp til nyt dansk tv. Der bliver ikke genereret nok nye, originale ideer mere, siger TV 2.

Kampen om nyt dansk programguld på tv-skærmen spidser til. TV3 har netop øremærket 5 mio. kr. til at finansiere udviklingen af nye tv-formater blandt tv-producenterne. Hos TV 2 har man taget et lignende skridt med afdelingen Special Forces, der blev etableret sidste efterår med Kjeld Reinicke i spidsen som et led i hovedkanalens programoprustning for i alt 100 mio. kr.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu