TV 2's marketingdirektør stopper: "Jeg kender endnu ikke næste kapitel"

Jacob Weinreich har sagt sin stilling som marketingdirektør hos TV 2 op.
TV 2-ledelsen skal på jagt efter en ny marketingdirektør. | Foto: PR/TV 2
TV 2-ledelsen skal på jagt efter en ny marketingdirektør. | Foto: PR/TV 2

Jacob Weinreich har valgt at opsige sin stilling som marketingdirektør hos TV 2, skriver han i et opslag på Linkedin

Hans farvel kommer efter lidt over ni år som først marketingchef, siden kommunikations- og marketingdirektør og fra maj 2013 som marketingsdirektør for tv-stationen.

Han oplyser ikke nogen særlig anledning til opsigelsen, andet end at han ønsker ”ro til at finde mit næste kapitel,” og han skriver videre, at ”jeg kender endnu ikke næste kapitel.”

”Vi har lavet fantastiske resultater. TV 2 er i dag den markant stærkeste aktør lineært. TV 2 Play er i seneste strategiperiode lykkes med at stryge helt til tops som den mest sete streamingtjeneste i Danmark - og det med et brand, som danskerne i dag anser som et must have,” skriver han om sin tid hos TV 2. 

I 2024 var han på magasinet Markedsførings såkaldte M-List over profiler i markedsføringsbranchen. Her blev han spurgt, hvad branchens største udfordring er og svarede, at jobmarkedet ikke må stå stille i for lange periode, da nye impulser medfører dynamik.

Adspurgt hvordan man løser den udfordring, svarede han:

”Den skal nok løse sig selv.”

Før TV 2 var Jacob Weinreich hos bl.a. DR, SAS og Betfair.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu