Så mange penge har DR brugt på ekstern markedsføring af indhold

DR oplyser, at mediehuset har brugt 1,1 mio. kr. på markedsføring af indhold på tredjepartsplatforme i perioden 2022-2024.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Siden 2022 har DR brugt lidt over en mio. kr. på at markedsføre sit programindhold på eksterne kanaler.

Det oplyser mediehuset til MediaWatch, efter at Frihedsbrevet først har omtalt tallene.

Konkret har DR brugt 1,1 mio. kr. på markedsføring på tredjepartsplatforme i perioden 2022-2024.

Tallet omfatter bl.a. reklameindslag for DR-dramaserien ”Huset”, og senest har DR investeret i ekstern markedsføring for at lokke flere unge brugere til P3.

Første gang DR forsøgte sig med ekstern markedsføring var i forbindelse med julekalenderen ”Julehjertets hemmelighed”, som udkom i vinteren 2022. Dengang var der tale om et pilotprojekt.

Medregner man alle kommercielle aktiviteter såsom reklamer for publikumsaktiviteter i Koncerthuset, deltagelse i festivaler for salg af tv-serier, programvirksomheden med videre, har DR brugt knap 3,9 mio. kr. i perioden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu