Viaplay investerer i nordiske film som isbryder på nye markeder
Film om historiske karakterer fra de nordiske lande skal ifølge Nordic Entertainment Group, Nent, være med til at drive ambitionen om at gøre Viaplay til Europas førende streamingaktør.
![Viaplay satser på nordiske film for at få gennembrud i nye markeder. | Foto: Viaplay/Nordic Entertainment Group](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12966717.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7fpxh9ujpmuz8vj215i.jpg)
Viaplays ambition om at være til stede på ti internationale markeder inden udgangen af 2023 skal hjælpes på vej af egenproducerede engelsksprogede film om nordiske karaterer. Det skriver Nordic Entertainment Group, Nent, i en pressemeddelelse.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.