Udenlandske koncerner står for en tredjedel af mediers omsætning i Danmark
Af den samlede omsætning i den danske mediebranche stod internationale medieselskaber for godt en tredjedel, svarende til næsten 10 mia. kr., ifølge rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen, der betegner indvirkning som "væsentlig".
![Foto: Claus Lunde](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12951101.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7fmw7ibknnq1jepdrigc.jpg)
Udenlandske mediekoncerner fylder markant i det danske mediebillede. Det fremgår af en analyse af omsætningen og beskæftigelsen i danske medievirksomheder, der er en del af den årlige rapport "Mediernes udvikling i Danmark", som Slots- og Kulturstyrelsen står bag.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.