Podcastforsker: Uafhængige podcasts ligner i stigende grad hinanden
Podcasts som forretning. I en higen efter at få succes som podcaster og mulighed for at finansiere sit arbejde sker der en kommercialisering og mainstreamifisering af de uafhængige podcasts. Det vurderer forsker ved Syddansk Universitet, som har optalt 552 uafhængige podcasts i Danmark. Et fåtal af producenterne tjener penge på deres arbejde, fortæller hun.
![Af 552 uafhængige podcasts er der 39, som har en indkomst, viser foreløbig konklusion i Ph.d.-afhandling. | Foto: Colourbox](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13846264.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7k7vr7j1x87x2pi3fs2.jpg)
Podcasts er blevet mere og mere populært at lytte til på vej til arbejde eller som underholdning til opvasken, men det er ikke ensbetydende med, at uafhængige podcastere skovler penge ind på deres arbejde.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.