Podcastforsker: Uafhængige podcasts ligner i stigende grad hinanden

Podcasts som forretning. I en higen efter at få succes som podcaster og mulighed for at finansiere sit arbejde sker der en kommercialisering og mainstreamifisering af de uafhængige podcasts. Det vurderer forsker ved Syddansk Universitet, som har optalt 552 uafhængige podcasts i Danmark. Et fåtal af producenterne tjener penge på deres arbejde, fortæller hun.
Af 552 uafhængige podcasts er der 39, som har en indkomst, viser foreløbig konklusion i Ph.d.-afhandling. | Foto: Colourbox
Af 552 uafhængige podcasts er der 39, som har en indkomst, viser foreløbig konklusion i Ph.d.-afhandling. | Foto: Colourbox

Podcasts er blevet mere og mere populært at lytte til på vej til arbejde eller som underholdning til opvasken, men det er ikke ensbetydende med, at uafhængige podcastere skovler penge ind på deres arbejde.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu