Podcastfolk ser økonomisk potentiale i bedre beskyttelse af formater
Podcast som forretning. Der har ikke som på tv været tradition for at beskytte podcastformater, så de ikke bliver snuppet af andre - men de kommende år vil det ifølge Peter Niegel fra DR Medieforskning ændre sig. Podimo vil være med til at sætte nye hegnspæle op på området, siger indholdschef Nikolaj Koppel.
!["Når det kommer til monetization af podcasts, bliver beskyttelse af IP en af de helt store diskussioner på audiomarkedet de kommende år," siger Peter Niegel fra DR Medieforskning. | Foto: Peter Klint/Politiken/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13832339.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20140801-174118-pf-1920x1079we.jpg)
Tv-formater som "X Factor", "The Bachelor" og "The Voice" er i årtier blevet indhegnet ophavsretligt og solgt videre fra broadcaster til broadcaster, men inden for audio er det mere eller mindre ubetrådt land at beskytte podcastformater mod kopiering. Sådan har det i hvert fald været hidtil.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.