Podcastfolk ser økonomisk potentiale i bedre beskyttelse af formater

Podcast som forretning. Der har ikke som på tv været tradition for at beskytte podcastformater, så de ikke bliver snuppet af andre - men de kommende år vil det ifølge Peter Niegel fra DR Medieforskning ændre sig. Podimo vil være med til at sætte nye hegnspæle op på området, siger indholdschef Nikolaj Koppel.
"Når det kommer til monetization af podcasts, bliver beskyttelse af IP en af de helt store diskussioner på audiomarkedet de kommende år," siger Peter Niegel fra DR Medieforskning. | Foto: Peter Klint/Politiken/Ritzau Scanpix
"Når det kommer til monetization af podcasts, bliver beskyttelse af IP en af de helt store diskussioner på audiomarkedet de kommende år," siger Peter Niegel fra DR Medieforskning. | Foto: Peter Klint/Politiken/Ritzau Scanpix

Tv-formater som "X Factor", "The Bachelor" og "The Voice" er i årtier blevet indhegnet ophavsretligt og solgt videre fra broadcaster til broadcaster, men inden for audio er det mere eller mindre ubetrådt land at beskytte podcastformater mod kopiering. Sådan har det i hvert fald været hidtil.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår