LA har brugt flest penge på Facebook-annoncer op til EU-valg

Partiet har brugt næsten dobbelt så mange penge, som nummer to på listen har.
Henrik Dahl er Liberal Alliances spidskandidat til EP-valget i år. | Foto: Jens Dresling
Henrik Dahl er Liberal Alliances spidskandidat til EP-valget i år. | Foto: Jens Dresling

Frem mod valget til Europa-Parlamentet har Liberal Alliance brugt knap 250.000 kr. på Facebook-annoncer. Det skriver mediet Markedsføring på baggrund af en opgørelse fra politiskannoncering.dk

Det er betydeligt mere end de øvrige partier. Nummer to er Venstre, der har brugt 133.000 kr., mens Socialdemokratiet og Danmarksdemokraterne har brugt 104.000 på Facebook-annoncer. Færrest penge, nærmere bestemt 1.000 kr., har Alternativet brugt. 

I alt har de danske partier annonceret på Facebook for 869.000 kr. på Facebook. 

Opgørelsen er lavet i perioden fra den 12. maj til den 26. maj. Det er søndag d. 9 juni, at der bliver afholdt valg til Europa-Parlamentet.

MediaWatch har tidligere beskrevet, at Dansk Folkeparti-kandidaten til Europa-Parlamentsvalget, Anders Vistisen, er den danske politiker, der sidste år brugte flest penge på Facebook-annoncer.

Han brugte 548.061 kr. på at reklamere på det sociale medie i fjor. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu