Adnuntius lancerer nye formater på danske mediers annonceplatform
Der er fremover flere værktøjer i kassen for medieindkøbere på Publisher Platform i form af såkaldte High Impact-formater, som netop er blevet føjet til repertoiret af platformens teknologipartner Adnuntius. Det fremgår af en meddelelse.
Annoncører kan bruge Publisher Platform til at købe digital medieeksponering hos de medier, der er medlemmer af den. Platformen blev stiftet af TV 2, JP/Politikens Hus og Berlingske i 2020 og har siden fået de store mediehuse Aller, JFM og Sjællandske Medier med i folden.
Tidligere på året indgik Publisher Platform et samarbejde med den norske adtech-virksomhed Adnuntius, som nu leverer tekonlogiløsningerne, som får platformen til at køre.
Partnerskabet har til formål at nedbringe omkostningerne til teknologi ved at få løsningerne, drift og kundeservice samlet fra én leverandør frem for et kludetæppe.
Kan give større engagement
Og Adnuntius har nu udviklet nye såkaldte High Impact-formater til platformen.
Disse formater kan adskille sig på en række måder fra de mere simple bannerformater, som man kender fra hjemmesider. High Impact har til formål at skabe større opmærksomhed og engagement til annoncer ved fx at inkludere interaktive elementer og slet og ret at være større og mere synligt placeret på et medies hjemmeside.
De er således typisk en annoncekategori med en højere pris end de simplere bannerannoncer.
”Værdigrundlaget for Publisher Platformen er konstant at udvikle transparente løsninger, der følger dette princip. Effektive medieindkøbsløsninger, der reducerer teknologiomkostningerne og skaber mere værdi til annoncørerne og medierne,” udtaler Kenneth Brenøe, bestyrelsesformand for Publisher Platform og chef for adtech og partnerhåndtering på TV 2 i meddelelsen.
Publisher Platform står for det programmatiske annoncesalg for de mediehuse, der er del af platformen. Du kan læse om programmatisk salg herunder.