Tre ud af fire mediechefer ser kunstig intelligens forbedrer deres redaktioners arbejde

Mediechefer ser overvejende et positivt potentiale i de nye teknologier bl.a. i forhold til at øge produktivitet. Ikke alle har dog lavet retningslinjer for brugen af kunstig intelligens.
Kunstig intelligens forventes at bringe fordele til nyhedsredaktioner, lyder svarene i en undersøgelse fra Reuters Institute. | Foto: Photo by Markus Spiske temporausch.com from Pexels
Kunstig intelligens forventes at bringe fordele til nyhedsredaktioner, lyder svarene i en undersøgelse fra Reuters Institute. | Foto: Photo by Markus Spiske temporausch.com from Pexels

Udbredelsen af generativ kunstig intelligens omtales som en teknologisk landvinding på linje med opfindelsen af trykpressen og internettet, og et bredt udsnit af 40 landes mediechefer anser også AI som en transformativ teknologi, som vil hjælpe deres redaktioner.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu