Bjerager: Vi skal være mindre afhængige af mediestøtte
Kristeligt Dagblad kom mod forventning ud med et rekordresultat i 2017 og en egenkapital, der rundede 100 mio. kr. Det øgede overskud skal bruges til at ruste forretningen til dyrere distribution - og en fremtid med mere usikkerhed om mediestøtten, siger topchef.
![Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article10597091.ece/ALTERNATES/schema-16_9/erik%2520bjerager.jpg)
Egentlig havde Kristeligt Dagblad forventet et resultatfald, da mediehuset gik ind i 2017. Prisstigninger hos Postnord fik avisen til at forudse ekstra omkostninger på op mod 15 mio. kr. årligt og satte jagten ind på alternative veje til at få avisen distribueret.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.