Bjerager: Vi skal være mindre afhængige af mediestøtte

Kristeligt Dagblad kom mod forventning ud med et rekordresultat i 2017 og en egenkapital, der rundede 100 mio. kr. Det øgede overskud skal bruges til at ruste forretningen til dyrere distribution - og en fremtid med mere usikkerhed om mediestøtten, siger topchef.
Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen
Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Egentlig havde Kristeligt Dagblad forventet et resultatfald, da mediehuset gik ind i 2017. Prisstigninger hos Postnord fik avisen til at forudse ekstra omkostninger på op mod 15 mio. kr. årligt og satte jagten ind på alternative veje til at få avisen distribueret.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu