To år efter Zetland 2.0: Underskuddet voksede trods flere kunder i butikken

To år efter Zetland relancerede sig selv som dagligt digitalt medie, har selskabet lukket nye investorer ind i ejerkredsen og er på vej med et årsregnskab for 2017, der viser et øget underskud. Zetland har undervurderet den kommercielle tænkning, lyder det fra Zetlands direktør, der dog fastholder, at omlægningen har været en succes.
Foto: /ritzau/Marie Hald
Foto: /ritzau/Marie Hald

To år efter "Det nye Zetland", som det digitale medie kaldte sin relancering tilbage i 2016, gik i luften, er der få nye danske medier, der er skrevet og talt mere om i løbet af de seneste 24 måneder. Er det en triumf for langsom, forklarende journalistik og digitale longreads, eller er det et oversolgt nicheprodukt for den kulturelle elite og mediefolk? Det har ikke skortet på holdninger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu