HBO ruller den røde løber ud

Gallapremierer i forbindelse med nye tv-serier bliver en hjørnesten i HBO Nordics markedsføringsstrategi.

Den amerikanske tv-tjeneste HBO Nordic, der havde dansk premiere i december, vil satse på at vinde tv-kunder via events - herunder ikke mindst gallapremierer, når nye tv-serier lanceres.

"HBO ønsker at sætte sig på standarden inden for galla premierer for at brande sine tv-serier og det er unikt at rulle premierer ud i så stort omfang i alle fire lande samtidig," siger marketingdirektør Christina Sulebakk, HBO Nordic, til Bureaubiz.

Galla-begivenhederne er tiltænkt kunder og fans og første event i København bliver holdt i forbindelse med premieren på Game of Thrones, sæson 3, den 26. marts.

HBO Nordic forventer at rulle den røde løber ud cirka en gang månedilgt i hver af de fire nordiske lande som en del af markedsføringen. Hidtil har især Facebook været den centralekommunikationsplatform for HBO Nordic, der i første omgang inviterede followers på Facebook til en gratis forsmag på HBO Nordics film og tv-tjenester, inden de for nyligt åbnede dørene for alle.

 

HBO Nordic åbner døren

HBO i samarbejde med Telia TV

5 fede og 5 ufede ting ved HBO Nordic

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu