Flere bureauer oplever manglende hjælp fra Facebook til lukkede konti

Det er næsten umuligt at få Facebook til at hjælpe med at genåbne Facebook-konti, der har været ramt af hacking, og det gør det svært for virksomheder at vedligeholde deres annoncering på platformen, lyder det fra en række bureauer. Facebook erkender, det er en udfordring.
Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix

Det er en udfordring, når en Facebook-konto bliver hacket og derefter lukket, men det er endnu sværere at få kontoen genåbnet af Facebook, melder flere bureauer til Grakom, der er brancheorganisation for den grafiske del af kommunikationsbranchen.

Eksempelvis fik reklamebureauet 1437 i foråret hacket en medarbejdes Facebook-konto og flere af kundernes brugere. Seks måneder senere har bureauet måtte oprette nye profiler på platformen, fordi det har været svært at komme i kontakt med Facebook, fortæller bureauleder Peter Konoy.

”Vi har kontaktet Facebook på alle de måder, de beder om, men får konstant upersonlige svar tilbage, der kun fører os i ring. Det er helt umuligt at få en kontakt til Facebook, der tager sig af vores problem og får det løst,” siger han.

Til brancheorganisationen erkender Facebook, at der er nogle udfordringer, skriver Grakom.

”Det er ikke korrekt, at man kategorisk ikke kan få supporthjælp, men jeg er klar over, at der kan være udfordringer. Der kan være mange årsager til, at man oplever udfordringer med sin account, så jeg kan desværre ikke give dig et enkelt svar, som dækker alle løsninger,” udtaler Facebooks landechef Pia Tandrup til Grakom.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu