Dansker får digital toppost i Discovery-koncern
![](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6954698.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Hans%2520van%2520Rijn.jpg)
Den 41-årige dansker, Hans van Rijn, skal tegne hele Discovery Communications' digitale forretningudvikling.
Han har i dag fået en ny lang titel, som vice president, digital media & business development for Discovery Digital International og SBS Discovery Media.
Hans van Rijn har tidligere i sin rolle som nordic director stået i spidsen for at opbygge SBS Discoverys nordiske digitale projekter inklusiv radio-streaming tjenesten Radio Play.
I sin nye rolle vil han få ansvaret for den globale moderkoncerns digitale forretningsudvikling.
Markedet venter på DPlay
Blandt de projekter, der står først for, er lanceringen af den nye streaming-brand 'DPlay', der afløser 'NU TV', og ventes søsat i første kvartal 2015, ifølge MediaWatchs oplysninger.
”Discovery har et af verdens stærkeste tv-brands og har adgang til det bedste indhold i verden inden for alverdens genrer. Jeg ser frem imod at arbejde sammen med vores stærke teams i Norden og rundt om i verden med fuld fokus på at tilbyde dette indhold på tværs af alle de nye og spændende platforme,” siger Hans van Rijn i en pressemeddelelse
Han bevarer det nordiske ansvar for SBS Discovery Digital og vil derfor fortsat være medlem af den nordiske ledergruppe i SBS Discovery Media. Samtidig vil Hans være en del af den øverste ledelse inden for digitale medier hos Discovery Networks International.
Hans van Rijn har en fortid som gruppe programdirektør hos SBS Radio/ProSieben, hvor han stod bag opbygning og lancering af radiostationer og musik tv-stationer i Europa
SBS Discovery livestreamer 278 EM-kampe
Discovery Communications udpeger ny topchef
Medina får egen radiostation på RadioPlay
Relaterede artikler
Gallup: Hver anden ser tv på nettet
For abonnenter
SBS Discovery livestreamer 278 EM-kampe
For abonnenter