Danske Medier henter erfaren mobil-mand

Organisationens mobilprojekt får ny tovholder med mange års erfaring fra bl.a. DR og TV 2.

Danske Medier har tilknyttet Johan Winbladh som ny konsulent på foreningens mobilprojekt, skriver Danske Medier.
Han afløser Lars Riemann Andersen, der pr. 1. februar er blevet digital chef i Allers Client Publishing afdeling.

Mobilprojektet er et to-årigt projektarbejde, der fokuserer på at styrke mediernes annonceomsætning på mobil-området -  bl.a. gennem udformning af fælles annoncestandarder og netværksmøder.

Johan Winbladh er konsulent med speciale inden for digital  innovation og forretningsudvikling, og han var blandt andet en af arrangørerne bag 'Copenhagen Media StartupWeekend' sidste år.

Han har mange års erfaring med feltet og har  tidligere været projektleder hos TV2 Digital og mobilansvarlig i DR's digitale chefredaktion i fem år. På DR stod i han i spidsen for DR's udvikling af apps og øvrige mobilaktiviteter.

Johan Winbladh har også været digital markedsanalytiker i DR og var da medlem i FDIM's metodeudvalg. Her bidrog han bl.a. ved kravspecificeringen det målesystem, der senere blev vundet af Gemius.

På netværksiden har Johan Winbladh i to år været formand for en mobil ekspertgruppe for de 57 medlemslande i European Broadcasting Union og har også arbejdet i mobilgrupper hos FDIH, ITB og Nordvision på tværs af de nordiske lande.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu