To nye chefer til Aller Media

For at styrke udviklingen af nye indtægtsområder i det udfordrende mediemarked har Aller Media ansat Rune Bendixen som kreativ chef og Jan Krog Henningsen som udviklingschef i mediehusets innovationsafdeling. Det skriver koncernen i en pressemeddelelse. Det nye chefteam skal under innovationsdirektør Pernille Aalund udvikle nye forretningsinitiativer for mediekoncernen som en del af husets nye udviklingsstrategi.

For at styrke udviklingen af nye indtægtsområder i det udfordrende mediemarked har Aller Media ansat Rune Bendixen som kreativ chef og Jan Krog Henningsen som udviklingschef i mediehusets innovationsafdeling. Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Det nye chefteam skal under innovationsdirektør Pernille Aalund udvikle nye forretningsinitiativer for mediekoncernen som en del af husets nye udviklingsstrategi.

”I løbet af foråret har vi intensiveret vores udviklingsfokus og etableret en dedikeret innovationsafdeling, som skal bidrage til koncernens fortsatte udvikling. Rune og Jan skal maksimere forretningspotentialet i nye initiativer samt hjælpe mig med at opbygge og udvide afdelingen, som i øjeblikket tæller 5 medarbejdere,” siger innovationsdirektør i Aller Media, Pernille Aalund, i meddelelsen. 

Den nye kreative chef, Rune Bendixen (tv), 47, kommer med en bred vifte af erfaring fra underholdningsindustrien, bl.a. som musiker og musikproducent med base i USA og som filminstruktør og manuskriptforfatter. Senest har han udviklet e-learningkoncepter for en flere danske virksomheder.

Udviklingschef Jan Krog Henningsen (th), 43, har i mere end 20 år arbejdet med projekt- og organisationsudvikling og har drevet tre virksomheder inden for film-/tv-branchen og webbranchen. Han var i 2012 blandt vinderne af innovationsprisen Venture Cup - som en del af teamet bag app'en 'Read It Loud'.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu