Mediet Markedsføring ansætter ny chefredaktør

Efter den tidligere chefredaktør skiftede til Fagbladet Folkeskolen, er Markedsførings nyhedschef nu udpeget som chefredaktør.
29-årige Ole Obitsø har det sidste halvandet år været nyhedschef for Markedsføring. | Foto: Jacob Nielsen
29-årige Ole Obitsø har det sidste halvandet år været nyhedschef for Markedsføring. | Foto: Jacob Nielsen

Ole Obitsø er i dag tiltrådt i jobbet som chefredaktør for Markedsføring. Det oplyser mediet i en pressemeddelelse.

Ole Obitsø har det seneste halvandet år været nyhedschef for mediet, og han overtager posten, efter tidligere chefredaktør Andreas Marckmann Andreassen overtog roret hos Fagbladet Folkeskolen som adm. direktør.

”Jeg er både sindssygt glad for, ydmyg og stolt over at træde ind i rollen som chefredaktør for mediet Markedsføring. Jeg føler et enormt ansvar for at videreudvikle mediet i den kritiske og nysgerrige retning, hele redaktionen har sat under Andreas Marckmanns ledelse det sidste halvandet år,” siger Ole Obitsø i meddelelsen.

Hans ambition for fagmediet er at sikre, det dagligt udkommet med relevant indhold om reklame, marketing, kommunikation og tech for medlemmerne af Dansk Markedsføring 

”Samtidig skal vi også styrke vores rolle som et stærkt talerør for branchens vigtige arbejde udadtil, ligesom vi skal styrke vores position som et journalistisk uafhængigt og kritisk fagmedie, der tør udfordre dem, som ikke varetager branchens store ansvar ordentligt. Vi skal også løfte de svære og væsentlige diskussioner om blandt andet arbejdsmiljø, den økonomiske krise, greenwashing og etik, der forhåbentlig gør alle i branchen dygtigere og klogere.” 

Tidligere har Ole Obitsø b.la. været nyhedschef for Fagbladet Journalisten og journalist på Akademikerbladet.

Adm. direktør i Dansk Markedsføring, Thomas Wahl, udtaler, at valget af Ole Obitsø er resultatet af en ”grundig ansættelsesproces.” 

“Når valget i sidste ende faldt på Ole Obitsø så skyldes det dels, at Ole matcher vores ambitioner for fortsat at udvikle mediet på tværs af de journalistiske discipliner. Og dels har Ole den rette forståelse for. hvordan mediet kan skabe værdi ikke blot for vores medlemmer, men for hele branchen ved at insistere på et meget højt fagligt niveau,” siger Thomas Wahl.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu