Ny kommunikationschef på plads i Nestlé Danmark
![Ny kommunikationschef for det danske marked i Nestlé, Anna Hagemann Rise. | Foto: PR / Nestlé](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13381197.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7i14afdobc8o7ronne3.jpg)
Bæredygtighedstiltagene i verdens største fødevarevirksomhed skal have mere opmærksomhed, og de skal være med til at styrke Nestlés position.
Det mener den nye kommunikationschef for det danske marked i Nestlé, Anna Hagemann Rise.
Hun ankommer ifølge en meddelelse til koncernen med erfaring bl.a. fra finske Fazer, hvor hun var global kommunikationsdirektør for virksomhedens plantebaserede forretningsområde.
"Der sker rigtig meget i branchen og hos Nestlé for tiden. Indsatser der styrker alle tre bundlinjer. Ud over at skabe økonomisk vækst i + 300 lande, har Nestle som verdens største fødevarevirksomhed en afgørende rolle inden for samfundsudviklingen for f.eks. grøn omstilling og ansvarlig produktion. Jeg ser i den grad frem til at blive en del af denne udvikling og til at aktivt at tage del i debatten," siger Anna Hagemann Rise om sit nye job.
Anna Hagemann Rise har tidligere også været bureauchef for det digitale kampagnebureau Roxy og kommunikationschef for svenske Froosh smoothies.
På posten i Nestlé Danmark afløser hun kommunikationsdirektør Martin Broberg, der i sommer stoppede efter lidt mere end fem år i jobbet.
Denne artikel er leveret af MediaWatchs søstermedie FødevareWatch.