Global: Tv-mediet trak Bonnier den gale vej i 2012

Dårligt tv-resultat trak Bonnier ned; BBC har ikke en syg kultur; og Spotify spytter mio. i rettighedskassen.
Per Fanefjord Laursen

Tv trak Bonnier i den gale retning
Bonnier Broadcasting, der bl.a. inkluderer svensk TV4, reducerede sit resultat med 50 pct. i 2012. I alt omsatte Bonnier koncernen for 29,1 mia. sv. kr. i 2012, hvilket er en nedgang på to procent. Mens dagbladene og magasinerne i 2012 lykkedes med at fastholde lønsomheden, gik det værre med tv og bøger, oplyser direktør Jonas Bonnier, skriver Dagensmedia.se

BBC-kultur er ok
BBC har ikke et særligt problem eller kultur, der nærer mobning og sexuelle krænkelser, konkluderer HR-chef Lucy Adams, BBC, i en midlertidig udredning om BBC’s kultur. Den kommer i kølvandet på flere sager i 2012 og netop er overbragt til BBC-organet The BBC Trust, skriver The Guardian.

Spotify spytter i kassen
Spotify regner med betale cirka 2,75 mia sv.kr til diverse rettighedshavere i løbet af 2013, skriver Hardware.no. Gratisudgaven af Spotify bidrager med 230 millioner kr i omsætning, skriver kampanje.com

Binge-brugere ødelægger alt
Twitter er et formidabelt kommunikationsværktøj for medievirksomheder, men on demand tv-udbydere kan også skyde sig selv i foden, erfarer Netflix i USA. Netflix valgte at gøre hele sin egen politiske thrillerserie, House of Cards, til rådighed på en gang. Man opmuntrerede naturligvis til social summen om serien, på fx Twitter, men hvordan lancerer man alle 13 afsnit på én gang, uden at de nye “binge-brugere”, der ser alle i ét hug, kvidrer løs og afslører hele handlingen for dem, der gerne vil se et afsnit af gangen over nogle uger, skriver NYTimes.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu