Discovery-CEO: SBS' tv-brands er stærke

SBS-brands som Kanal5 og Kanal4 står stærkt og bliver næppe ændret, lyder signalet fra Discovery Networks International’s CEO Mark Hollinger.
Per Fanefjord Laursen

SBS' tv-brands gør det godt og bliver næppe ændret, lyder signalet fra Discovery Networks International’s CEO Mark Hollinger, der udtaler sig til netmediet realscreen.com

Discovery Communication har været til stede i Norden siden 1989 og er fortsat især tiltrukket af den høje penetration af abonnementsbetalende husstande og de stabile økonomier, oplyser han.

“Derfor har vi altid sagt, at hvis der opstod muligheder for at erhverve selskaber, så ville det nordiske marked være et område, som vi ville føle os trygge ved at investere i,” siger Mark Hollinger.

Discovery Communications opkøb af SBS, der blev offentliggjort 14. december, er stadig til vurdering hos konkurrencemyndighederne og på den baggrund er Mark Hollinger tilbageholden med at tolke for meget på planerne.

Topchefen udelukker ikke, at SBS-kanaler, som Kanal5, Kanal4 m.fl., rebrandes til Discovery-brands, men siger dog:

“Helt generelt, når man ser ud over vore brandporteføljer i verden, så ses det, at der hvor brands fungerer, ændrer vi ikke på tingene, mens hvor ting ikke fungerer, er vi fleksible og justerer kanalbrands. Men det er også indlysende, at det er en meget succesrig portefølje af kanaler der, (i Norden, red.)” siger han.

Mark Hollinger lover derudover, at man ikke vil trække tv-programmer ud af SBS-kanalerne, som eventuelt stammer fra Discoverys konkurrenter.

Discovery’s in-house produktionsarm, Discovery Studios, har meget naturligt specialiseret sig i dokumentargenren.
Discovery's produktionmiljø har ingen aktuelle planer om at bevæge sig ind i nye genrer, som sport og underholding, som følge af det store nordiske opkøb af underholdningskanaler og et engagement på 20 procent i Eurosport.

“Vi føler os trygge ved at gå ind i kanaler med genrer, som vi ellers ikke har opereret med, fordi vi i begge tilfælde står med meget erfarne og dygtige lederteams, “ siger Mark Hollinger til realscreen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu