Nordea kraftigt frem på nettet
Omkring 3 procent af betalingerne foretages i filialerne.
Nordea nåede sit mål for e-banking tjenester sidste år, hvor antallet af e-kunder steg til 3,3 millioner
Netbankkunderne loggede sig på 104 millioner gange, hvilket var en stigning på 23 millioner i forhold til 2001, og antallet af betalinger var mere end 121 millioner, en stigning på 24 millioner.
Målet er at få 3,7 millioner kunder i løbet af i år, oplyser Bo Harald, chef for Electronic Banking.
Harald bekræfter samtidig, at erhvervskunder nu får gavn af den stigende brug af internetbaserede serviceydelser til privatkunder.
E-faktura er et godt eksempel på dette, da det er nemt at bruge og sparer penge for den fakturerende virksomhed.
I Danmark har Nordea Danmark 430.000 e-kunder, en stigning på næsten 70.000 siden sidste år.
Bankforretninger over internettet er vokset kraftigt i Danmark, og antallet af internetbetalinger er vokset med en tredjedel siden 2001.
Udviklingen på dette område er i Danmark gået stærkere end i alle de lande, hvor Nordea er repræsenteret.