Arla er det stærkeste svenske brand

MediaWatch

Det er bladet Veckans Affärer, der sammen med svenske Marketwatch har kåret de 100 stærkeste svenske varemærker. Kriterierne har været kendskab, tillid og identificering.

Ingen selskaber inden for IT eller telekom er havnet på de ti første pladser. Derimod har navne som Kalles Kaviar og Marabou fundet plads blandt tyske bilproducenter og svensk mineralvand.

Nye udfordrere som Nokia og Ericsson må tage til takke med en 11. hhv. en 16. plads.

Listen over de ti stærkeste svenske brands ser således ud:

1. Arla
3. Kalles Kaviar
5. Ikea
7. BMW
9. Marabou

Der kommer snart mere for de varemærkeinteresserede i Sverige. Den 24. januar skal varemærkeprisen Signum deles ud.

Der skal ét dansk varemærke, Anthon Berg, kæmpe mod 22 andre nordiske brands. Det drejer sig om tolv svenske, et norsk, fire finske, to finsk-svenske samt et pan-nordisk, nemlig Nordea.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu