MediaWatch A/S søger ny udgiver!

MediaWatch

Gennem de seneste måneder er der med en række interesserede parter ført forhandlinger om overtagelse af aktieselskabet bag websitet samt udgivelse af nyhedsbrevet MediaWatch om Digitale Medier og Internettet.

Det er dog ikke lykkedes at finde en endelig løsning, og selskabet står over for en betalingsstandsning med et uholdbart driftsunderskud.

Ekspansion planlagt

Ejerne af MediaWatch A/S havde planlagt yderligere ekspansion i Skandinavien og Europa i øvrigt, men sammenbruddet på dotcom-markedet og den kraftige nedgang i efterspørgslen af markedsføring på nettet ændrede forudsætningerne.

Et svensk datterselskab etableret i slutningen af sidste år blev lukket efter kort tids drift, og de danske aktiviteter blev begrænset, da indtægterne omkring nytår viste sig ikke at holde trit.

Stadig flere læsere

Cirka 4.000 ledende medarbejdere i dansk erhvervsliv har tilmeldt sig levering 1, 2 eller 3 gange i døgnet af nyhedstjenesten direkte på deres desktop.

Nyhedsbrevet MediaWatch, der sælges i abonnement, udsendes til cirka 1.200 modtagere to gange om måneden, og salget af annoncer og indstik har været stigende.

Betalingsmodeller?

- Jeg håber dog på, at vore aktiviteter kan videreføres af andre kræfter. Det er på kort tid lykkedes både på Internettet og på print at skabe et medie, som har betydelig interesse for den del af dansk erhvervsliv, der beskæftiger sig med Den ny Økonomi og digitale medier.

- Men vi kan konstatere, at kommerciel publicering på nettet stadig afventer en rimelig betalings-metode, mens udgivelser på print er en fornuftig forretning, siger Steen Kølving Jensen.

Redaktionen fortsætter

Udgivelsen af det trykte nyhedsbrev forventes også genoptaget efter sommerpausen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu